Sunday, June 29, 2014

Koolitus ja Retriiveritrenn 29.06


Päev algas vihmasajuga, ent mitte just kõige leebemaga. Hommikul 8,30 tuli Eleri mulle järgi ja suundusime tasemekatse koolitusele. Vihma kallas täiega esimesed kaks tundi, siis keeras justkui keegi veekraanid kinni, sest kõige kõvema paduka pealt vihm lihtsalt lakkas. Koolitus oli super! Ma sain niii palju inspiratsiooni, uusi teadmisi ja korrata vanu. Koolitajaks oli Risto Aaltonen Soomest, kes hindas ka laupäevast, ehk eilset tõukatset, mida korraldas EKRÜ. Koolitaja oli super, seltskond oli super, kõik oli super. Ja milline inspiratsioonilaks, olen juba paar kuud olnud tõukatselainel, kuid peale tänast on mu laine suurenenud. Õhtul, pool kuus, saimegi Eleri ja Kadriga kokku, et seal samas, kus toimus hommikul koolitus, harjutada ka veidi ise koertega. Kuna seal oli maas meeeletult lõhnu ja koht oli uus, siis oli kõigil koertel veidi raskusi keskendumisega. Koeri oli meil kokku suisa 6, mis oli eriti chill - 4kuldset ja 2labradori. 

Kadril oli ka faasan kaasas. Sellest faasanist sai hiljem ka päeva nael ja heatuju looja. Tsuumile panin faasani maha ja saatsin tooma... feil, koer läks täiesti teises suunas ja oli lõhnamaailmas, hiljem hakkas häda tegema - koeral võiks nagu ennem trenni lasta asjad ära ajada, aga noh... algaja nagu ma olen. Lisaks on nad päev läbi põhimõtteliselt õues ja ma nagu ei mõelnud... ühesõnaga. Proovisin teist korda nii, et andsin talle lihtsalt faasani, tüdruk kandis uhkelt, võttis ilusti ja ei olnud probleemi. Maast millegipärast täna võtta ei tahtnud. Pärast tegin paar korda toomist dummyga - töötahe oli laes, polnud mingit probleemi. Siis panin lapse eemale ootama, et vahepeal saaksid teisedki kuival maal trenni teha.


Kõigil maatrenn tehtud, võtsin Dassu välja. Temaga ei hakanud üldse maapeal toomist tegema, sest ma teadsin, et kuna ta oli viimane, siis on ta veidi solvunud ja esimesed 5minutit ignob mind ja näitab, kuidas ta sellesse suhtub, et teda esimesena ei võetud. Peale seda hakkas korralikult tööle, tõi veest dummyt 3x, peale seda panin ta Tsuumi kõrvale puukülge ootama. Teised tegid sooritust. Dummydega tehtud, tahtsin Tsuumiga faasanit ka vees proovida, et kas seal võtab. Tõi kenasti, polnud mitte mingisugust probleemi, tegin 2x ja panin lapse ära, teised proovisid ka. 

Dassu oli samal ajal oodates juba hulluks läinud ja tegi väga veidraid hääli... haukus nii kõrge tooniga, et ma ei teagi  mis sellest arvata. Ta täiesti kees! Ennem mängimalaskmist otsustasin, et okei, saadan ta siis faasaniga tutvuma - ise veel ütlesin, et ega ta nkn lindu ei võta. Lasin siis Dassu lahti, tüüp jooksis siis faasani juurde, hakkas seda haarama - kiitsin. Võtsin linnu ja viskasin vette, Dassu tormas järgi. Alguses ei tahtnud haarata, üritas ja üritas, lükkas seda ninaga kuni jõudis lõpuks koos linnuga kaldale. Kuna ta soov ja tahe päris saaki võtta oli eriti suur, viskasin uuesti... tegi umbes sama. Kaldale jõudes võtsin linnu, panin ta istuma ja käskisin hoida - võttis ja hoidis, mul oli pisar silmas. Viskasin uuesti vette - haaras ja tõi, nagu retriiverile kohane. Arvasin, et vesi teeb imesid, võtsin linnu, koer oli meeletult hakkamist täis ja tahtis saaki haarata, viskasin kaldal... tõi, uhkelt - silma võttis juba päris märjaks. Kiitsin koera... väga! Tegin veel 2x ja otsustasin, et lõpetan positiivselt - koer tahtis VEEL ja VEEL ja VEEL. üritasin linnu eemal maha panna ja lasime koerad mängima, Dassu käis ikka järgi. Leidsin veeäärest tünni, panin linnu sinna. Koer valvas tünni ääres ja üritas sinna sisse ronida, et oma lindu päästa. Kutsusin ära, saatsin ujuma... käis ringi - aeg ajalt läks sinna lindu vaatama, kas on ikka alles. Ma pole kunagi näinud teda sellisena, äkki ta sai oma linnufoobiast üle ja hakkabki päris saaki tooma - oh see oleks alles vinge!!! 


Tahtsin faasani kaasa võtta ja hommikul proovida, kuid kuna too oli juba väga räsitud, siis otsustasin seda mitte teha, lisaks olen homme 5ni tööl ja õhtuks oleks see juba väga rõvedaks läinud. Ma nüüd mõtlen, kus ja kuidas saaks teisi linde ka proovida, mu lootused on hetkel nii kõrgeks kruvitud, kui ta mul nüüd ennem septembrit trennides lindu võtab ja toob, siis ilmsel proovin saagiga katset - muidugi vaid juhul, kui saan ennem ka päris jänest proovida ja ta seda võtab. Dummykatsele läheme kindlasti!

Pärast mängisid koerad ja jooksid ringi, kõigil oli superfun, minul ka! Milline fantastiline päev, ootan juba meie järgmist grupitrenni! Aitäh Kadrile piltide eest, Dassut rohkem, sest ta lihtsalt näeb nii hea välja, kui tal PÄRIS saak suus on, Tsumm muidugi ka!








No comments:

Post a Comment